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PRESERVING BEFORE RESTORING Translation for this article into Spanish by Ana Paola Pérez Calderón Do you have a special art collection? Have you asked yourself for how long you will be able to see it? Materials regularly suffer transformations. This happens to everything. But when you have a special art piece, as time pass by, you do not want to see deterioration. So, you must learn how to take care of your collection. You need to preserve it instead of needing to restore it. You must learn to observe each one of your art pieces,. First you need to identify the material from which they are made. The second step is to observe the environment where they are held and make sure that it is the best for them. Art pieces can be classified by the kind of materials they were made in two great divisions: organic and inorganic. Organic In this division you could find some examples like: the paper of etching , woodcuts, books or photography, wooden sculptures and cloth canvas. Inorganic Examples are metal or stone sculptures, ceramics of porcelain or earthenware or glass Some of these materials are more vulnerable than others but, there are three conditions that you must watch to make sure the environment is more stable. Illumination Natural light is one of the radiation sources that emit UV, UVA and Infrared rays, which bleach the images. Also, the incandescent light (that is the one that we have generally in house) produces a lot of heat. This is why it causes some objects to deteriorate, specifically the organic ones. The recommendation is to use dichroic light to illuminate your art pieces, which produces precise and low intensity light, which will emphasize your pieces. Try to avoid UV, UVA, Infrared rays, and the heat they generate. Temperature Variations of temperature are not good at all for art pieces. They can cause changes in dimension and deformations. We recommend the temperature variation must be between 20 and 25 °C. Humidity The humidity is a fatal enemy for metals. It corrodes them. It also attacks canvas paintings and works on paper, because it is an ideal place for reproduction of fungi. This is why we recommendable relative humidity must range between 40 and 60% . If you manage to control these three variables and maintain stability you are conserving your art collection, that will be much more simple than restoring it later. In case something drastic happens, like flood, fire, breakage, or if you are in doubt about the condition of an artwork, we invite you to contact galeriAH where you will find an excellent service of restoration. CONSERVAR, EL PRIMER PASO ANTES DE RESTAURAR Por Ana Paola Pérez Calderón ¿Tienes una maravillosa colección de arte? ¿Te has preguntado por cuánto tiempo más podrás ver esa obra que tanto te gusta? En definitiva, la frase “La materia no se crea ni se destruye, sólo se transforma”, es muy cierta. Aunque en algunas ocasiones esa transformación se llame deterioro. El paso del tiempo es inminente, y sobre una obra de tu colección también pasa el tiempo. Por lo que te presentamos una breve guía para resguardar tu colección en el mejor estado. Primero, debes de aprender a observar detenidamente cada una de tus obras, mismas que deberás conocer el material del que están hechas. El segundo paso es observar el entorno en el que se encuentran y asegurarse que sea el óptimo. Las piezas de acuerdo a los materiales que las conforman pueden ser de dos tipos, orgánicas e inorgánicas. Orgánicas Grabado, pintura de caballete, libros, esculturas en madera, entre otros. Inorgánicas Escultura en metal, cerámica, porcelana, vidrio, entre otros. Ambas son vulnerables a diferentes factores determinados por el medio ambiente. Por ello a continuación te presentamos los factores más importantes del entorno que debes controlar para evitar afectar una pieza: Iluminación En principio la luz natural es una de las fuentes de radiación que emite rayos UVA, UV e Infrarrojos, los cuales decoloran las imágenes. Asimismo, la luz incandescente (que es la que generalmente tenemos en casa) produce mucho calor por lo que puede causar resequedad en todos los objetos de origen orgánico. La recomendación es que ilumines tus piezas con luz dicroica, la cual produce luz puntual de baja intensidad, lo que hará resaltar tus piezas evitando rayos UV, UVA e Infrarrojos ya que debes buscar que tengan filtros, y también disminuirás la temperatura. Temperatura Las variaciones de temperatura no son nada buenas para las obras, ya que pueden ocasionar roturas y cambios de dimensiones. Por lo que es sumamente recomendable que la variación de temperatura oscile entre 20 y 25 °C. Humedad La humedad es un enemigo fatal para los metales, ya que los corroe, siendo éstos bastante estables en condiciones normales. Asimismo, la humedad ataca a las pinturas de caballete o al papel, al ser un lugar ideal para reproducción de hongos. Por lo que la humedad relativa recomendable debe oscilar entre el 40 y 60% Si logras controlar estas tres variables y mantenerlas estables estarás conservando tu obra, que será mucho más sencillo que restaurarla, pero en caso de que algo drástico suceda, como inundación, fuego, roturas, entre otras circunstancias no dudes en llamarnos, en galeriah contamos con el mejor servicio de restauración de piezas de arte. Preserving Before Restoring and tranlation kindly provided by: |